dimarts, 8 d’octubre del 2013

Articles de lectura fet comunicatiu

Hola! 

Avui hem llegit i explicat una sèrie de textos per tal de seguir treballant la importància de com s'ha de parlar. Hi ha sis textos diferents i cada persona n'havia de portar un llegit i resumit. Cada grup de persones que havia de treballar el mateix article ha sortit a fer una explicació d'aquest.  

Aquí us deixo un petit resum de cada un d'ells: 

Un tramvia anomenat text:

Parla sobre la importància de la comunicació escrita. També sobre les diferents parts d'aquesta comunicació: emissor, receptor, missatge, codi, canal i context. Diferencia entre el text, que és el que s'escriu literalment, i el missatge, que és el que es vol transmetre. Dóna èmfasi a què una mala comunicació pot produir malentesos. En aquest article apareixen molts exemples que expliquen millor allò que es vol dir.


Una imatge no val més que mil paraules:

Explica la importància que tenen les imatges i el llenguatge oral i escrit en diferents contextos i situacions. Les imatges permeten una visualització ràpida i el text en canvi no. El llenguatge, tant escrit com oral, té més importància quan es volen expressar accions, condicions, paraules abstractes, etc. No són millors ni les paraules ni les imatges, serà millor una cosa o l'altra en funció del context i de la situació en la que ens trobem.


Fer silenci:
Aquest article ens vol dir que fer silenci no és només callar i no parlar, sinó que és també callar interiorment. Així s'evita la dispersió. Si escoltem i fem silenci hi haurà més bona comunicació. Si es parla millor, hi haurà més respecte. Per tant, per escoltar cal fer silenci, és a dir, posar la ment en blanc.

Escoltar i sentir:
És important saber diferenciar els conceptes: escoltar i sentir. Escoltar és una acció voluntària, és prestar atenció, perquè s'està atent. Està relacionat amb el desig. Es pot escoltar un conte, una altra persona, la ràdio, una cançó, una lliçó, etc. Sentir, en canvi, vol dir percebre un so, i és un fet involuntari. Es pot sentir un crit, un soroll, un cop de porta, unes paraules, música de fons, etc. Per ensenyar a escoltar, l'alumne aprèn de nosaltres, per tant, cal escoltar a l'infant. Quan el nen ens pregunti alguna cosa, no li hem de donar la resposta, sinó que l'hem d'ensenyar a trobar-la. Escoltar és un dels actes més lliures que existeix, ningú ens pot obligar a escoltar. 

El regal de la comunicació:

Aquest article explica que com més informació tenim, més independents som, però més incerteses tenim. Cal un equilibri entre les noves tecnologies i el que teniem abans (llenguatge tradicional: veu, silenci...). La comunicació no ha de dependre de les noves tecnologies.



La gramàtica del silenci:

La comunicació verbal és molt important però també cal tenir present la no verbal, la qual és també molt important. Els gestos i les expressions fan que entenguem millor allò que ens volen dir. Quan parlem de comunicació no verbal ens referim a la posició del cos, la mirada, els gestos, la veu, etc.

Aprendre i créixer:

La lectura té una gran importància en la vida quotidiana ja que ens permet créixer. Explica la història d'un nen que té por de créixer i no vol aprendre a llegir. Quan aprèn va corrents a dir-li a la professora i li diu que ha crescut de cop.

Jo penso que ha anat molt bé fer aquesta activitat de lectura i explicació d'articles ja que hem après. Hem treballat en equip ja que uns als altres ens hem anat explicant el que els articles deien, així que ens hem assabentat sobre tots els articles i només n'hem llegit un.

Si us voleu llegir aquests articles cliqueu aquí i us sortiran:

https://drive.google.com/a/blanquerna.url.edu/folderview?id=0B-3UUlIa7aKwR282eE93WExXMEU&usp=sharing&tid=0B-3UUlIa7aKwc2kyOGR4X0lURkk

Moltes gràcies! Espero que us hagi sigut útil llegir aquesta entrada. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada