dimecres, 25 de desembre del 2013

Conceptualització de la naturalesa de l'aprenentatge amb ordinador

Hola! En aquesta nova entrada explicaré la conceptualització de la naturalesa de l'aprenentatge amb ordinador. 

L'ordinador també es útil per a aproximar-nos a l'activitat intel·lectual que es desenvolupa a partir de les tasques que podem fer utilitzant les TIC. Parteix del que va fer Benjamin Bloom per classificar les activitats educatives: taxonomia de Bloom. Van de més senzilles a més modernes.Són els objectius del procés d'aprenentatge. 

Hi ha tres tipus de domini: el cognitiu, l'afectiu i el psicomotor. Amb la taxonomia de Bloom es treballa el domini cognitiu, el qual va ser revisat l'any 2000, quan van posar les accions en forma de verbs: recordar, comprendre, aplicar, analitzar, avaluar i crear. L'any 2008 es va fer una nova revisió i va passar a anomenar-se Taxonomia de Bloom per a l'era Digital (Andrew Churches). 


Aquests triangles estan relacionats amb la intel·ligència, ja que són les habilitats cognitives. Estan ordenats de baix a dalt segons la importància: com més a dalt estigui la paraula més importància té. Per tant, abans era més important recordar i ara és més important crear.

Aquí us deixo aquest link per si voleu més informació sobre la taxonomia de bloom i les seves dos actualitzacions: 

Moltes gràcies!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada